Een organisatiebureau organiseert een open dag voor een autobedrijf. Het bedrijft opent een nieuwe vestiging. Het is een belangrijk evenement voor het bedrijf. Er is lang aan gewerkt, zowel door het bevriende evenementorganisatiebureau als door medewerkers van het autobedrijf zelf. Op de dag van de opening blijkt de organisator ziek en weet geen geschikte vervanger te regelen. De hele opening loopt op alle fronten in de soep, ondanks de improvisatietalenten van medewerkers van het autobedrijf.
De directeur is woedend. Hij heeft ontevreden gasten en klanten en ook zijn eigen medewerkers vallen ernstig over hem heen. Daarbij komst nog de negatieve publiciteit. De directeur heeft veel schade. Het evenementenorganisatiebureau ontkent in eerste instantie elke verantwoordelijkheid en mijdt ieder contact.
Als de directeur met een advocaat in gesprek is en schade wil verhalen komt de organisator terug in gesprek en stelt mediation voor. De mediator begeleidt het gesprek. Na het tweede gesprek liggen alle gevoeligheden op tafel en lijken de beide heren eruit te komen. Met gesloten beurzen werken ze samen aan het beperken van geleden en ervaren schade en lijkt er een begin zichtbaar van relatieherstel.